Όσοι ασχολούνται σοβαρά με το στοίχημα -οφείλουν να- γνωρίζουν πως οτιδήποτε και να γίνει, οι εταιρίες θα πληρωθούν κανονικά το μερίδιο που τους αναλογεί.
Πώς θα γίνει όμως αυτό; Εσύ γνωρίζεις το πώς πληρώνονται οι στοιχηματικές; Από πού βρίσκουν profit οι μπουκ, ειδικά στις περιπτώσεις όπου η μεριά των παικτών «τινάζει την μπάνκα»;
Σε αυτό το άρθρο θα δεις πώς λειτουργεί το οικονομικό μοντέλο των στοιχηματικών, τι προσφέρει η γκανιότα, πώς διαχειρίζονται οι εταιρίες το ρίσκο και πώς εξασφαλίζουν κέρδος ανεξαρτήτως αποτελέσματος.
Διάβασε παρακάτω για:
- Επιχειρηματικό μοντέλο
- Πηγές εσόδων
- Ελαχιστοποίηση ρίσκου
- Τρόποι κέρδους
- Σημασία για τον παίκτη
- Συμπέρασμα
Sentra, προσφορά* και... γκολ
*Ισχύουν Όροι & Προϋποθέσεις - ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
Πώς λειτουργεί το επιχειρηματικό μοντέλο των στοιχηματικών;
Αρχικά, αυτό που πρέπει να καταλάβεις είναι ότι η κάθε στοιχηματική δεν ποντάρει η ίδια στο αποτέλεσμα, ούτε την ενδιαφέρει ποιος θα κερδίσει. Παρά μόνο δρα ως ένας ενδιάμεσος, ένας διαμεσολαβητής ανάμεσα στους παίκτες. Το βασικό κέρδος της προέρχεται κυρίως από το «καπέλο» που ενσωματώνει στις αποδόσεις, αλλιώς την γκανιότα. Με απλά λόγια, η γκανιότα είναι ένα μικρό ποσοστό επί της απόδοσης το οποίο εξασφαλίζει πως, ανεξαρτήτως νικητή, υπάρχει κέρδος για τον μπουκ στο σύνολο των πονταρισμάτων.
Παράδειγμα, εάν οι απόλυτα “δίκαιες” αποδόσεις ξεκινούσαν από το 2.00 – 2.00, τότε η στοιχηματική θα δώσει 1.91 – 1.91 στον παίκτη. Δηλαδή, θα κρατήσει ~4.5% από τα κέρδη. Αυτό σημαίνει ότι όσο περισσότερα είναι τα στοιχήματα, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η προμήθεια της εταιρίας.
Πηγές εσόδων μιας στοιχηματικής
Ας δούμε, λοιπόν, αναλυτικά ποια είναι τα έσοδα μιας εταιρίας.
Γκανιότα: Όπως προαναφέραμε, η γκανιότα είναι το κέρδος από κάθε αγορά ξεχωριστά. Είναι το πιο σταθερό έσοδο και μπορεί να κυμανθεί από 2% έως και πάνω από 10%.
Κακές προβλέψεις παικτών: Δεν το λες και μυστικό ότι τα χαμένα πονταρίσματα καταλήγουν στις «τσέπες» των μπουκ. Πολλοί παίκτες τείνουν να παίζουν στοίχημα με επιπολαιότητα και δίχως στρατηγική. Το ένστικτο και η πηγαία τύχη δεν φτάνουν για να βγάλεις λεφτά στο στοίχημα, συνεπώς με τέτοιες «τακτικές», η μόνη που βγαίνει κερδισμένη είναι η εταιρία.
Καζίνο / Live Casino: Ένα επίσης μεγάλο μέρος των κερδών προέρχεται από τυχερά παιχνίδια ή live τραπέζια. Εκεί, το “house edge” είναι προκαθορισμένο, δηλαδή η εταιρία γνωρίζει εξαρχής το μαθηματικό πλεονέκτημά της απέναντι στον παίκτη το οποίο είναι ενσωματωμένο στους κανόνες. Αν ένα slot έχει 96% RTP (Return to Player), τότε θεωρητικά επιστρέφει 96€ για κάθε 100€ που ποντάρονται, σε βάθος χρόνου. Τα υπόλοιπα 4€ είναι το μαθηματικό κέρδος του καζίνο live.
Affiliate marketing / Partnerships: Οι στοιχηματικές συνεργάζονται πλέον με διάφορες ιστοσελίδες ώστε να προωθήσουν το προϊόν τους, ενώ έχουν “εισχωρήσει” και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με streams, podcasts ή ακόμα και αθλητικές εκπομπές, δημιουργώντας ένα πολυεπίπεδο δίκτυο προβολής που ενισχύει την παρουσία τους στην καθημερινότητα των παικτών.
Data trading & risk management services: Κάποιες εταιρίες που προσφέρουν B2B λύσεις έχουν κι επιπλέον ροές εσόδων, καθώς πέρα από τις πλατφόρμες ή τις υπηρεσίες trading που παρέχουν σε τρίτους, αναπτύσσουν προϊόντα καζίνο live, virtuals ή ακόμα και εργαλεία data analytics, επεκτείνοντας έτσι τη δραστηριότητά τους σε πολλαπλά επίπεδα.
Πώς ελαχιστοποιούν το ρίσκο;
Όπως είναι κατανοητό, οι στοιχηματικές έχουν τον τρόπο, ή καλύτερα, τους τρόπους για να είναι καλυμμένες και να ελαχιστοποιούν κάθε ρίσκο.
Αρχικά χρησιμοποιούν εξελιγμένους αλγορίθμους και συστήματα ΑΙ για να επιτύχουν την καλύτερη διαμόρφωση αποδόσεων, ενώ υπάρχουν εξειδικευμένα τμήματα traders που παρακολουθούν τις αγορές για οποιαδήποτε αλλαγή.
Παράλληλα, οι εταιρίες φροντίζουν να τοποθετούν limits σε παίκτες που κερδίζουν συστηματικά, ώστε να περιορίσουν σε έναν βαθμό τα κέρδη τους. Στην ίδια λογική, μπλοκάρουν ύποπτα πονταρίσματα ή μοτίβα στοιχηματισμού (π.χ. Martingale) που λειτουργούν εις βάρος τους.
Τέλος, όταν έχουν «χασούρα» σε ένα σημείο, δεν αποκλείεται ακόμη και να ποντάρουν σε άλλες στοιχηματικές ώστε να “καλύψουν” τα πονταρίσματα και να ισορροπήσουν τον τζίρο.
Κερδίζουν ακόμα και όταν κερδίζεις;
Σίγουρα, οι στοιχηματικές έχουν τους περιορισμούς τους όταν κερδίζεις συχνά, αλλά δεν… προσεύχονται για να χάσεις. Στην πράξη δεν τους απασχολεί ποιος κερδίζει και πότε, αλλά πόσα στοιχήματα παίχτηκαν συνολικά στην πλατφόρμα.
Όσο υπάρχει κίνηση στην αγορά, η εταιρία κερδίζει ανεξαρτήτως αποτελεσμάτων. Ελάχιστες εξαιρέσεις υπάρχουν μόνο σε “κακές μέρες”, όταν δηλαδή τυχαίνει να επιβεβαιώνονται όλα τα φαβορί και η στοιχηματική δεν έχει περιθώρια. Αυτό όμως συμβαίνει σπάνια. Είναι ξεκάθαρο ότι σε βάθος χρόνου, ο μέσος όρος είναι σταθερά υπέρ της εταιρίας.
Τι σημαίνει αυτό για τον παίκτη;
Αυτό που πρέπει να καταλάβεις είναι ότι το όλο σύστημα δεν είναι “στημένο” για να λειτουργεί εις βάρος σου, αλλά είναι χτισμένο για να προστατεύει την εταιρία.
Αν θέλεις να έχεις πιθανότητες επιτυχίας, τότε επένδυσε σε στρατηγική, value bets, διαχείριση bankroll και σωστή επιλογή πλατφόρμας. Μην κυνηγάς «να κερδίσεις την εταιρία», αλλά επικεντρώσου στο να βρεις πλεονεκτήματα μέσα στο μοντέλο της.
Οι στοιχηματικές πληρώνονται κυρίως μέσω της γκανιότας και του μεγάλου όγκου στοιχημάτων. Μην τρέφεις αυταπάτες ότι οι εταιρίες “στήνουν” τα πάντα για να βγάλουν κέρδος, αφού πρακτικά το μοντέλο τους δουλεύει από μόνο του.
Αν το γνωρίζεις και το αποδεχτείς, τότε μπορείς να καταστρώσεις με ηρεμία το πλάνο σου, να παίξεις έξυπνα με value και να αυξήσεις τις πιθανότητές σου για κέρδη.
Κορυφαίες Στοιχηματικές στην Ελλάδα